Monday, 31 January 2011
.......-_- ...........
kita tak tahu apa didepan. tatkala sedang nak bergelut antara masa dan perjalanan diri, dugaan kecil mengungjung tiba...
kecil jer dugaan tp kita manusia besar rasa kesannya...... masuk minggu ke dua bergelut dengan gigi...... huhuhuhuhu..
pada msa sama suka dengar lagu nie... antara gg dan lagu tak der kena mengena.. tp saje nak gak taruk kat sini...
kecil jer dugaan tp kita manusia besar rasa kesannya...... masuk minggu ke dua bergelut dengan gigi...... huhuhuhuhu..
pada msa sama suka dengar lagu nie... antara gg dan lagu tak der kena mengena.. tp saje nak gak taruk kat sini...
Friday, 28 January 2011
1001 masalah......
tiba-tiba saje diri diduga lagi. belum habis dengan perasaan sukar nak tukar hala fikir, tetiba gigi sakit. 2 hari jugak berulang ke denstist sebab rawatan tak berapa nak kena. today kira ok tp masih rasa sket2 lagi cuma tak tahu dek treatment tak ok or sebab baru leh rasa kesan dari treatment tu...... eeee cakap pun berbelit2 dah. malas nak betulkan........
satu nak kata suka betul kat sini. walau banyak kerenah birokrasi (eee betulke ejaan tu.. hermmm......) tp cara rawatan sangat bagus. baik dari segi ke dentist or ke doktor pakar sekali pun... and benda yang akan paling rindu ialah how friendly and caring nya derang nie. and bab dentist yang paling tak akan ku lupa sebab derang bagi kasi numb befor wat keje tu......... huhuhuhuuh
ekceli nak katanya ialah, diri seakan dikejar masa sekarang.......... hanya padanya aku memohon....... doakan lah aku sekalian alammmmmmmmm
satu nak kata suka betul kat sini. walau banyak kerenah birokrasi (eee betulke ejaan tu.. hermmm......) tp cara rawatan sangat bagus. baik dari segi ke dentist or ke doktor pakar sekali pun... and benda yang akan paling rindu ialah how friendly and caring nya derang nie. and bab dentist yang paling tak akan ku lupa sebab derang bagi kasi numb befor wat keje tu......... huhuhuhuuh
ekceli nak katanya ialah, diri seakan dikejar masa sekarang.......... hanya padanya aku memohon....... doakan lah aku sekalian alammmmmmmmm
Tuesday, 25 January 2011
saje saje
banyak menda jadi dalam masa nie... ada kelakar, banyak yang stress tp itulah kehidupan kan............
ekceli mood kadang nak tulis tp rasa macam kang takut lama plak terduk sini. kira macam rasa bersalah sebab keje tak siap kan. tp today masalah timbul. nak menukar hala ke bab lain alahaiiiiiiii. dah buat pun struktur tu tp kira tak leh nak g kepala nie. camna nak buat kan...
kunon dok kat library kot2 leh tuka angin kan. nie kat library la nie... tp alahai mood swing gak. lepas tu hari nie tak dapek plak nak coci mata...(heheheh nie part dark side me la kan...............) ekceli menghayati ciptaan Ilahi... errr kejap ke kes gini masuk bawah katogeri kena jaga mata... ermmm....
so today tak der yang dapat buat macam rasa nak sengih............ ngeeeeeeehhhhhhhhhhhh
tapi aku kena cepat nie, dah terlajak nie sempat ke siap nie..............eeeeeee
ekceli mood kadang nak tulis tp rasa macam kang takut lama plak terduk sini. kira macam rasa bersalah sebab keje tak siap kan. tp today masalah timbul. nak menukar hala ke bab lain alahaiiiiiiii. dah buat pun struktur tu tp kira tak leh nak g kepala nie. camna nak buat kan...
kunon dok kat library kot2 leh tuka angin kan. nie kat library la nie... tp alahai mood swing gak. lepas tu hari nie tak dapek plak nak coci mata...(heheheh nie part dark side me la kan...............) ekceli menghayati ciptaan Ilahi... errr kejap ke kes gini masuk bawah katogeri kena jaga mata... ermmm....
so today tak der yang dapat buat macam rasa nak sengih............ ngeeeeeeehhhhhhhhhhhh
tapi aku kena cepat nie, dah terlajak nie sempat ke siap nie..............eeeeeee
Saturday, 22 January 2011
itu ini .......
tak banyak cerita tahun baru.. sama jer macam sebelum sebelum ni perjalanan hidup nie. lagi tak habis menulis nie. memang inilah kira keja 27/7 kitarannya.
cuma terasa kena gerak gempur sebab M pun bersungguh nak suruh perabih. but me macam tu la mood swing tak tentu. moving but slow sangat.
ekceli dok kat sini sebab terpikir. esok kalau balik pun my life still macam nie la. cz sekitar yang dulu dok sama hiruk pikuk semua dah ada new life and masing2 punya keluarga. then start pikir alamak naya la plak esok balik. kira macam kena create plak life weekend. tak kan nak mengacau orang lain kan. now ok coz student life. so what u aspect kan. hermmmm...........
cuma terasa kena gerak gempur sebab M pun bersungguh nak suruh perabih. but me macam tu la mood swing tak tentu. moving but slow sangat.
ekceli dok kat sini sebab terpikir. esok kalau balik pun my life still macam nie la. cz sekitar yang dulu dok sama hiruk pikuk semua dah ada new life and masing2 punya keluarga. then start pikir alamak naya la plak esok balik. kira macam kena create plak life weekend. tak kan nak mengacau orang lain kan. now ok coz student life. so what u aspect kan. hermmmm...........
Thursday, 13 January 2011
Monday, 10 January 2011
sukarnya untuk kuat...
hermmm......
since last thursday aku masih tak mampu nak teruja membetulkan keje yang diberi tu. sedangkan aku patut dah submit following chapter and proceed dengan implication chapter. jika mengikut sebagaimana dirancang, aku akan tinggal dengan chapter 4 yang major correction and review balik literature, yang not really bad tp banyak gak la nak nengok. then final hanya intro and conclusion and wrap semua bagi sedebuk. so semua nie jangka by end feb. tp dek sebab aku masih tercaguk kat bab 5 nie tak gerak2, aku rasa 2015 pun aku belum sudah kot.
paling masalah ialah nak telan menda menda yang dikomen tu. honestly, things much better la nie dari dolu. tp tu la aku manusia yang pandai cakap tapi tak reti nak aplikasikan........
susahnya nak kuat kan......... kuat makan, kuat tido, kuat cakap semua ok. tp kuat untuk hadapai kenyataan hidup kisahnya tak kuat. ehh takut pulak aku kuat ke aku nak hadapi air malaysia nie. ialah now dah 4 tahun kat sini, and tetiba balik semua berubah. hermmm patut la yang dah duduk sini dekat 7-10 tahun sure tak nak balik, bukan apa camna nak face keadaan yang kita dah lama tinggalkan.
aku yang adik2 hanya anak sorang dulu dah jadi dua, yang baru kawin dah nak masuk 3 anak. and latest my sis yang dulu bujang dah nak kawin. tuhan, banyak tukar sudah tu.........
so for me, akceli aku memula seriau then aku fikir positip. duk negara orang putih leh survive sorang apa. tp pikir balik eik tak sama sini semua mudah and simple. life kat mesia tooooooooooo complicated. hermmmmmmmmmm layan je laaa......
aik camna leh terpesong nie... camna nak kuat semangat hadapai kenyataan yang keje tu kena betulkan ......... wallaaaaaaaaaaaaaa
since last thursday aku masih tak mampu nak teruja membetulkan keje yang diberi tu. sedangkan aku patut dah submit following chapter and proceed dengan implication chapter. jika mengikut sebagaimana dirancang, aku akan tinggal dengan chapter 4 yang major correction and review balik literature, yang not really bad tp banyak gak la nak nengok. then final hanya intro and conclusion and wrap semua bagi sedebuk. so semua nie jangka by end feb. tp dek sebab aku masih tercaguk kat bab 5 nie tak gerak2, aku rasa 2015 pun aku belum sudah kot.
paling masalah ialah nak telan menda menda yang dikomen tu. honestly, things much better la nie dari dolu. tp tu la aku manusia yang pandai cakap tapi tak reti nak aplikasikan........
susahnya nak kuat kan......... kuat makan, kuat tido, kuat cakap semua ok. tp kuat untuk hadapai kenyataan hidup kisahnya tak kuat. ehh takut pulak aku kuat ke aku nak hadapi air malaysia nie. ialah now dah 4 tahun kat sini, and tetiba balik semua berubah. hermmm patut la yang dah duduk sini dekat 7-10 tahun sure tak nak balik, bukan apa camna nak face keadaan yang kita dah lama tinggalkan.
aku yang adik2 hanya anak sorang dulu dah jadi dua, yang baru kawin dah nak masuk 3 anak. and latest my sis yang dulu bujang dah nak kawin. tuhan, banyak tukar sudah tu.........
so for me, akceli aku memula seriau then aku fikir positip. duk negara orang putih leh survive sorang apa. tp pikir balik eik tak sama sini semua mudah and simple. life kat mesia tooooooooooo complicated. hermmmmmmmmmm layan je laaa......
aik camna leh terpesong nie... camna nak kuat semangat hadapai kenyataan yang keje tu kena betulkan ......... wallaaaaaaaaaaaaaa
muak macam makan butter.....
errmmm tu yang terterjah kat kepala nie. aku sungguh muak berkerja pada dua chapter nie. since september sampai now masih bertakuk kat chapter yang sama. ada improvement tapi aku sangat la rasa nak soyat2 nak jerit2 jer bila asyik digaris and tak clear.... eee geram plak rasa camna nak explain lagggiiiikkk.. bukan sebab english lagi dah tp sebab tu la makna tak sampai.........
aku suka cara dia aku admire cara dia. tp dia tahu tak la aku dah stress rasa.............
aku suka cara dia aku admire cara dia. tp dia tahu tak la aku dah stress rasa.............
Subscribe to:
Posts (Atom)