�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Monday 14 February 2011

sesak...

sesak rasa diri... aku tak pasti apa yang aku sesakkan... mungkin kerana situasi masa membuat aku rasa diri sangat terdesak...

alhamdullilah, aku nampak penghujung jalan, namun masih banyak liku untuk ku sampai kesitu. kerana itu juga, pelbagai persoalan dan perkara perlu diselesaikan. permasalahnya, bukan keluarga tidak mampu membantu, tapi ada bersebab yang membuat semua perkara terhenti. untuk kebaikan semua, aku sendiri harus tangani walau keadaan itu adalah mudah dan mampu diuruskan oleh sesiapa sahaja. tapi kerana inti pati masalah ini, aku yang harus tangani. aku yang mula, aku harus sudahi. tangan ini membina, tangan ni juga harus membungkus semuanya kembali.

dalam pada memandang perkara-perkara ini, aku rasa ingin merintih dan terasa sesak sangat diri. penat dengan keadaan diri, semakin penat memandang keadaan sekeliling. percaturan yang dicatur tidak datang dari satu pihak, percaturan ini rencah yang kita bersama mengatur geri. tapi ku kira tibalah masa untuk ditamatkan perasa ngeri pada setiap inci diri kita. sememang sesak diri aku rasa.......

banyak perkara ingin kulontar, namun banyak juga melibat mereka-mereka. bila dicerita bunyi nampak mudah, tp hanya kita pelakonnya sahaja faham keadaan sebenar........

penat jadi manusia..........

No comments:

Post a Comment