�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Saturday 14 May 2011

dalam riuh hati, riuh kepala. aku menghampiri titik henti berada dibumi uk ini. perlu diingat, titik henti itu belum pasti untuk tugas yang digalas ini. tapi aku perlu akur dengan keperluan diri selain dari tanggungjawap ini. tinggi harapan jika aku mampu selesaikan segala sebelum ku labuhkan tirai ditanah ini.

sedih???............
sedih............ tapi aku perlu cuba tepis. aku perlu kuatkan diri.

takut??..........
takut.............. takut dengan laluan baru yang telah kuselami 4 tahun lalu.

aku dewasa sendiri, aku cekal sendiri, kini kembali mengalas segala yang aku tinggal sepi dulu.

aku bukan insan pertama menempuh arus ini. aku yakin aku mampu menangkis dan selami keadaan ini dengan masa.

sendiri dibumi asing yang bermula dengan pilu, sebenarnya beribu manis dan itulah mengajar aku cekal sendiri berdikari. umpama mimpi detik akhir mendekati diri...........

No comments:

Post a Comment