�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Monday 9 April 2012

..tiada siapa yang tahu apa yang pasti..

hakikat aku sudah penat...

penat untuk bersunggut tapi aku masih teruskan jua.
penat untuk menangis walau terkadang mengalir laju butiran jernih itu.
penat untuk berfikir walau kerap aku diterjah pelbagai gerakan minda.
penat untuk curiga walau setiap detik ada saja yang tercuit dihati.
penat untuk risau walau belum pernah seminit aku berasa lega.
penat untuk bermimpi indah walau kadang diri jua mengimpikan indahnya pelangi hati ini.
penat untuk berhati-hati kerana aku sudah tidak pasti bagaimana lagi cekal hati ini..

laluan laluan yang ku lalui ku biarkan saja berlalu pergi.. nampak girang dihati tapi terlalu banyak yang kurasa mengusari hati..

laluan laluan yang ku lalui banyak menimbulkan keraguan dihati.. namun tiada suapa yang tahu apa yang pasti..

hanya DIA yang mengetahui apa dihujung yang menanti, harap diri cekal gagah menyusuri laluan seterusnya nanti..............

No comments:

Post a Comment