�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Tuesday 26 October 2010

semalam yang sejarah..........

kelat hati sebab keje tak siap lagi. sukar diri tak pasti dugaan apa kena hadapi ini. hingga tergelincir juga aku dengan keupayaan diri. tapi bila suara sumbang ke udara sukar hati nak kawal emosi. kerana aku cuba pelajari untuk menjaga hati, hati sendiri dan hati-hati lain juga.

dalam hati tersirat beribu rasa. kelat hati dalam gusar melayari hari-hari akhir ini aku harus bangun untuk selamatkan hati. ku cuba kumpul beribu kekuatan untuk aku bangkit selamatkan maruah yang berbaki ini. aku rasa sebagaimana muaknya kau dengan kata-kata ku, begitu juga jenuhnya aku cuba mempertahankan sesuatu yang mudah dan pasti.

tapi langkah perlu beriringan biar tak dengar kepincangan hadir. namun, selepas seketika kisahnya tarian kita tampak rancak cantik. rupanya beribu kepuraan terpalit.

sesungguhnya setiap penghijrahan perlu kekuatan. kekuatan apa lagi ku cari. tidak cukup diri untuk menangkis cemuhan keji ini.............

aku penat sebagaimana penatnya kau dengan kerenah ku..
kerenah yang pada kau tiada pentingnya,
benarlah kata orang, sekali hati itu tawar, tiada apa galang ganti...

sesungguhnya aku kesal dengan diri. kesal kerana tidak pernah mengerti, kesal kerana tak berhenti berharap. kesal kerana sentiasa mencari jawapan ganti. kesal kerana sentiasa berlembut diri. kesal kerana biar terus dikhianati..........

tiada apa lagi untuk dipertahankan, tekad aku hanya mencari sebuah kekuatan. tapi aku simpam jauh didalam, harapan hati selama ini. tersimpan kemas bagai dulu-dulu lagi. tapi untuk mudah kita, langkah perlu dicorak. langkah berani tekad yang sekian lama perlu aku ambil.

kali ini semua datang dari hati sendiri. aku rasa tiada apa perlu ku tunggu lagi. 4 tahun berlalu sudah cukup mematangkan kami..............

No comments:

Post a Comment