�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Saturday 21 August 2010

emosi ku terganggu

saya disini sepatutnya cuba habiskan sisa-sisa untuk bab seterusnya thesis saya.. tapi atas sesuatu yang telah menular ke perasaan membuat saya jadi tidak selesa. saya berasa angin sebadan sebab sesuatu. sopan saya aturkan kata-kata kerana tidak mahu membangkitkan api kemarahan semasa ramadan ini..

soalan yang berlegar ialah...'kenapa manusia tidak mahu bertimbang rasa? kenapa manusia tidak mahu membantu untuk tidak menegangkan suasana? kenapa manusia tidak mahu belajar dari kesilapan lepas? kenapa manusia tidak mahu membantu untuk harmoni? kenapa persoalan lain diutara, amarah lain yang dilontar? kenapa satukan yang berlainan dalam satu permasalahan?'

alangkah bagusnya kalau saya garapkan pemikiran begini sewaktu penulisan dan pengajian saya ini. namun, mungkin ini jawapan yang agak untuk menyelamatkan diri.. kerana lebih mudah melihat dan meniliti dari aspek kehidupan dari pembelajaran saya... huhuhuhu... alasan semata....

jadi bertitik tolak kenapa blog ini dihasilkan. saya lontarkan rasa ketidakpuasan hati ke alam maya ini. berharap ia mampu menjadi treatment untuk saya.. namun, sedarlah wahai yang terhampir dengan ku... apa pun percubaan aku untuk meletakkan diri untuk menjadi baik dan lebih terbaik, tidak mampu berlaku tanpa sokongan kalian. jadi dalam aku cuba memperbaiki amarah diri...

SILA JANGAN PROVOKE LEBIH-LEBIH okieyyy
(alasan: acik bukan penyabar sangat orang nya, boleh tuka jadi ijooo yang amat la hudohhh)

No comments:

Post a Comment