�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Thursday 23 September 2010

kini giliran ku pula

akhirnya doa yang kerap diucap tercapai jua.. berjaya ku lalui raya terakhir diperantauan. mungkin kerana telah terselit inilah terakhir kali, sendu di hati tidak tersayat langsung. namun, bersyukur kerana tercapai hajat untuk beramai dimasjid di satu syawal yang lalu.

semalam separuh hari ku melakukan tanggungjawap sosial. semalam seakan sejarah berputar kembali melawan pusingan jam. 2007 ku tiba dan dibantu oleh bruneian. dari mula kaki menjejak di bumi scotland hingga aku mampu berdiri sendiri. terima kasih tak terhingga aku pada empunya diri.

semalam sejarah seperti berulang kembali. cuma posisi pelakonnya berubah. benarlah wat goes around comes around... sesuai la kot. tak banyak yang aku bantu kerana banyak persoalan yang belum terjawap untuk membantu. jadi lebih kepada untuk selesaikan yang asas dan cuba memandu arah sahaja.

terdetik dihati, jikalah aku masih mampu, pasti lagi mudah dibantu. tapi kita manusia belum mungkin terjadi seperti dirancang jika benar pun apa diminta. tapi sekurang-kurangnya semalam mampu membuat dia tersenyum.

jika semalam aku dibantu oleh sepasang suami isteri dari brunai. aturan Ilahi amat bererti kerana kini aku pula membantu seorang gadis brunai. semoga aku mampu berbuat sebagai mana aku telah dibantu.........

No comments:

Post a Comment