�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Friday 26 November 2010

dalam putih salju itu........

aku suka mencatat disini bersama alunan dari warna rasa ini. jiwa seakan melayang dibawa alunan rasa. jiwa seakan bebas meluahkan rasa.

ku pulang awal hari ini. dalam perjalanan, hati mengeluh. dalam girang dengan perkhabaran riang, aku terbawa-bawa hingga membantutkan perjuangan aku disini. ialah sesuatu yang diduga menjadi kenyataan. aku tidak tahu sekuat mana aku mampu menahan kesedihan disebalik kegembiraan. namun, aku tidak mahu ketinggalan dalam gema meriah ini.

perasaan terhadap kerja terbeku. sebeku salji yang dihalaman ini. ku perlu bangkit untuk menghabiskan sisa-sisa masa yang ada ini. aku kena berhenti dalam berkhayal walau gembira. langkah yang diiringin pelbagai bicara dikotak fikiran meluputkan perhatian diri pada langit yang menghujankan butiran-butiran putih. tapi langkah ku terhenti dengan deruan air. hati terdetik mana datangnya aliran air sedangkan jalan ini tiada satu parit pun. mata tertumpu pada helaian dedaunan kering dibumi. namun, tidak nampak dek mata butiran putih membasahi bumi. terpaku aku pada dada baju, bila tompokan putih memenuhi kot hitam dibadan.

arrgghhhh girang hati bila diri dihujani salji. girang hati berjalan dalam dingin membeku. aku masih berjodoh disini dan yang pasti inilah kali terakhir aku bersama salji.

niat hati, aku kena bangkit kembali melunaskan tanggungan yang belum berakhir ini. aku perlu matikan anganan ku jika aku ingin ia menjadi nyata.

No comments:

Post a Comment