�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Saturday 6 November 2010

remuk hati 2

dalam muda malam, aku melangkah badwi dari satu tempat ke satu tempat. lama sudah ku ingatkan diri, ujian yang datang ini adalah layak untuk ku kerana DIA mengetahui aku mampu hadapi. ingatan tu akan terbit kuat bila aku rasa amat terhimpit. dari segi kehidupan, aku rasa dalam betah tak betah aku harungi jua... dan aku telan semua dengan berbekal rasa redha.

tapi satu yang aku tak pasti. mana arahnya keje aku kini.............
diri terasa penat dan sudah tak rasa suka lagi untuk menghabiskan apa yang aku mulakan. benda yang sama diolah terus diolah hingga aku menolak waktu berlalu dengan bersahaja. aku umpama menunggu waktu..... cetek usaha ku. lamanya aku biarkan masa menolak ku.........

dugaan ini yang menghantuiku......... aku tak mampu mencari penyelesaian pada hal ini..........

No comments:

Post a Comment