�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Monday 10 January 2011

sukarnya untuk kuat...

hermmm......

since last thursday aku masih tak mampu nak teruja membetulkan keje yang diberi tu. sedangkan aku patut dah submit following chapter and proceed dengan implication chapter. jika mengikut sebagaimana dirancang, aku akan tinggal dengan chapter 4 yang major correction and review balik literature, yang not really bad tp banyak gak la nak nengok. then final hanya intro and conclusion and wrap semua bagi sedebuk. so semua nie jangka by end feb. tp dek sebab aku masih tercaguk kat bab 5 nie tak gerak2, aku rasa 2015 pun aku belum sudah kot.

paling masalah ialah nak telan menda menda yang dikomen tu. honestly, things much better la nie dari dolu. tp tu la aku manusia yang pandai cakap tapi tak reti nak aplikasikan........

susahnya nak kuat kan......... kuat makan, kuat tido, kuat cakap semua ok. tp kuat untuk hadapai kenyataan hidup kisahnya tak kuat. ehh takut pulak aku kuat ke aku nak hadapi air malaysia nie. ialah now dah 4 tahun kat sini, and tetiba balik semua berubah. hermmm patut la yang dah duduk sini dekat 7-10 tahun sure tak nak balik, bukan apa camna nak face keadaan yang kita dah lama tinggalkan.

aku yang adik2 hanya anak sorang dulu dah jadi dua, yang baru kawin dah nak masuk 3 anak. and latest my sis yang dulu bujang dah nak kawin. tuhan, banyak tukar sudah tu.........

so for me, akceli aku memula seriau then aku fikir positip. duk negara orang putih leh survive sorang apa. tp pikir balik eik tak sama sini semua mudah and simple. life kat mesia tooooooooooo complicated. hermmmmmmmmmm layan je laaa......

aik camna leh terpesong nie... camna nak kuat semangat hadapai kenyataan yang keje tu kena betulkan ......... wallaaaaaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment