�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Monday 10 October 2011

dua hari sebelum.........

malam ini ku catat rasa hati... ku kira kini jelas berakhir nokhtah aku disini. pergi ku ini entah bila kembali. perginya ku ini mensoyat rasa di hati. kini ku tinggalkan semua cerita silam 4 tahun yang lalu... pantas masa berlalu seakan baru semalam 2007 itu......

walau kenalan silih berganti namun daerah ini pasti tersimpan dilubuk hati. daerah ini menyumbang naluri aku kini. kadang diri rasa sebati dibumi asing ini. lantas berat hati meninggalkan laluan-laluan silam ini. tapi aku tahu masa akan terus berlalu.

ku benci diri yang mudah simpati. ku benci diri yang mudah meratapi. teraoyat hati dengan halus naluri yang dikurnikan oleh ILAHI.

............sukarnya aku yang bernama manusia ini.........

doakan, permudahkanlah perjalanan ku ini....... lapangkanlah hati ini dengan aturan mu ILAHI........

datang dan pergiku telah ditetapkan.... aku harus lebih berani menghadapi hari yang aku mendatang nanti........

aku pasti merindui tanah ini, ramah ini, suasana ini............

No comments:

Post a Comment