�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Wednesday 5 October 2011

tanggal 29 sept 2011.........

hampir seminggu detik itu berlalu. alhamdullilah ia berakhir baik. aku sujud pada mu Ilahi atas kurniaan ini. perasaan ku terasa kaku selepas segalanya berakhir... walau aku perlu menyelesaikan kerja akhir, namun detik yang paling kritikal telah ku lepasi...

sesungguh perasaan ku tidak dapat ku gambarkan. namun lebih pada benarkan aku telah melepasinya.... ku lempar semyum, ku lempar tawa bila ketemu rakan, namun jiwa terasa kosong, masih tidak pasti kebenaran yang telah tercatat ini... kerna itu baru kini mampu ku gagah diri berada di ruang ini.

sebagaimana diri pada 29 sept tu, begitulah aku selepas tu masih tidak berperasaan.... aku seakan tidak percaya. aku sesungguhnya hanya berserah dan pasrah dengan ketentuaan. persediaan untuk hari itu sangat tidak rapi. aku dan kemelut hidup di malaysia lebih banyak mendominasi hari berbading dengan persedia peperiksaan. Namun aku hanya berdoa DIA yang maha mengetahui dan memahami laluan yang aku lalui. Aku sedih dan gembira kerana doa itu telah didengari. laluan ku alhamdullilah mudah... walau ada kala aku agak terdiam dengan apa yang diutarakan.

namun, apa pun berkat iringan doa ibu yang pasti membawa aku ke cahaya ini.......




maksud yang ku jumpa lebih kurang.......

the dawn is shining me , the sky is coverin me
can u hear can u hear my heart beatin fast icnt control it.
the life i lived before, next life am waitin for
stay n live feel my breathe hold on to it same as before
wherever it takes whtever it does regrets are meaningless yeahh---


can u wake me up wake me up from this cold darkness life
i wont thorw my self in that cruel destiny
if u cant save me ,just hold my hand n take me there into that brightness light

i never let the darkness kill my soul..

walau lyric nya tidak pasti, namun iramanya menari di dasar hati........

No comments:

Post a Comment