�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Thursday 10 November 2011

11 Zulhijjah 1432M, aidiladha 2 bersamaan November 7, 2011

pantas masa berlalu... aku sentiasa tersasar dari batasan masa.. namun, alhamdullilah dengan izin Nya segala yang dirancang berjalan lancar dan mudah...

ingin aku kongsi setiap detik bermula dari timbulnya episode cerita ini agar satu ketika nanti mampu aku imbas kembali perasaan dihati ini. ingin aku kongsi setiap detik ini agar mampu diselami hati kecilku ini. namun keterbatasan masa membuat ianya hanya menjadi sebuah keinginan. bagaimanapun, ingin ku pahat disini detik yang berlaku tanpa dirancang.

syukur atas nikmat yang diberikan oleh Nya. aku sungguh kagum dengan naluri yang dihadiahkan padaku. sesungguhnya adalah mustahil bagi kita manusia mampu mengenepikan perasaan pelik dengan sekelip mata, mustahil bagi kita untuk timbulnya rasa kasih yang mekar tanpa butir bicara selepas 13 tahun. tapi itulah kuasa Nya. dalam aku meragui apa yang terjadi. setiap detik perjalanan yang ditempuh lebih kurang 3 minggu sebelum November, 7 dengan izin Nya merubah semua tanggapan. dengan izin Nya menguatkan rasa kasih itu, dengan izin Nya melahirkan rasa percaya itu. Sesungguhnya dengan kuasa Nya semuanya berubah sekelip mata dan aku amat bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan ini. Dengan izin Nya termetri satu perjanjian antara dua keluarga dan semoga perjanjian ini mampu menemui ikatan yang murni diakhirnya.

lama terkubur perasaan ini, aku yang bersedia untuk melangkah sendiri. kini dianugerahkan dia yang ku kira hadiah istimewa dari ILAHI. dalam gelora menempuh arus yang akan tiba, doaku agar permudahkanlah perjalanan ini. doaku agar di berkati kasih sayang ini. doaku agar dengan pertalian ini lebih membuat kami bersyukur dengan nikmatnya dan lebih islam dalam melayari hari-hari mendatang nanti.

Sesungguhnya DIA hanya mengurniakan yang terbaik buat kita dan DIA jua hanya kurniakan yang termampu ditanggung oleh kita. Manis rasa ini hanya kerana Mu ILAHI............


Photobucket

No comments:

Post a Comment