�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Tuesday 15 November 2011

takut.....

perasaan takut timbul dalam diri....... aku harap aku akan terus tersedar agar jangan jauh tergelincir atau terbuang..... benarlah kata orang kita dibumi kita semua anggap mudah saja. serasa semua islam dan kadang kita mula leka.

jauh dirantauan kerap membuat kita ingat pada NYA. dalam melakukan apa jua kita mudah kembali mengingatinya. terutama kerana terlalu nyata kita dikelilingi mereka yang berbeza membuat kita sedaya mungkin mengingatkan diri pada NYA.

kembali ke daerah ini kini membuat aku takut aku semakin alpa. nampak banyak yang telah ku tinggal kerana gagal menangani waktu. ternyata bukan mudah untuk kita menjaga sesuatu yang pernah kita capai dahulu.

doaku agar aku tidak terus alpa. doaku agar ku dapat kembalikan segala yang pernah ku lalu..........

No comments:

Post a Comment