�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Sunday 20 November 2011

isnin yang keliru........

berakhir satu perjalanan dibumi asing tak membuat hidupku lekang dari gusar dalam meniti hari mendatang. kembali ke daerah ini, menatap wajah tua yang lama ku tinggalkan, kembali ke rutin 4 tahun sebelum, ditambah dengan percaturan baru. membuat diri cuba gigih untuk imbangi antara keperluan, tanggungjawab dan ria dalam arus kehidupan.

jiwa terbelenggu 1001 satu persoalan tapi aku masih perlu hadir bersama satu jawapan. jawapan yang kadang mungkin mampu membuat wajah-wajah tua itu merasa keliru dengan diriku. namun, ku harap doa mereka terus menemaniku kerana aku yakin doa merekalah yang mengiringi setiap detik dan kejayaan yang ku raih.

doaku kiranya benar apa yang disusun ILAHI, permudahkanlah aku, permudahkanlah perancangan ini. jauhilah aku dari 1001 kegusaran hanya kerana bisikan syaitan itu. jauhilah aku dari keraguaan yang mampu mengoyah diri..... agar wajah-wajah tua itu tenang dan mampu tersenyum .............

No comments:

Post a Comment