�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Wednesday 24 March 2010

bintang di langit..

niat hati nak ku pamer bintang dilangit. namun, semua ini terlalu baru bagiku...... jadi, biarlah yang utama ku teruskan tanpa penuhi hajat dihati.......

sesungguhnya semua nampak indah dilangit. cahaya bintang itu seakan memanggil-manggil untuk digapai. namun, bintang kau terlalu tinggi untuk ku capai.. terkadang ku rasa ia bagaikan hampir dan mudah untuk dicengkam. namun, selalu aku tergelincir dalam lamunan sendiri. kerana hakikat kau jauh tinggi disana. aku sukar untuk dekati.......

bukan salahmu bintang, tapi semua punca diri......... suka membiar diri dibawa buaian mimpi...... kini aku menjadi lebih tak mengerti.. mengapa aku tak mahu memahami betapa semua kini menghimpit diri...... separah mana lagi baru aku mampu berlari tanpa henti.. aku bagai tak mengindahkan apa yang akan menimpa diri..... sesungguhnya, aku umpama membiar diri lalu apa saja yang menyapaku......

kini, aku sendiri tak mengerti siapa diri......... dimana hati, dimana kemahuan diri, dimana aku berdiri......... aku kini lemas dengan persoalan diri yang tak tahu dimana titik henti..............

No comments:

Post a Comment