�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Thursday 25 March 2010

perang diri, perang hati...........

' tidak akan ALLAH ubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka sendiri berusaha....' - tidak terperinci kerana kelemahan diri, namun nak dinyatakan yang usaha kita barulah diakhiri dengan tawakkal.........

namun, aku lemas dengan kemalasan yang begitu tepu menyelimuti diri... seakan baru semalam, aku begitu bersemangat waja..... dan aku terus menerus menyalahkan segala dikeliling untuk menyelamatkan diri dari kegagalan melawan nafsu malas itu......

benar, hanya pada Mu aku berserah, namun dimana usaha aku???? pasrah... mengapa perlu pasrah....... terciptanya masalah ini adalah nukilan diri mu sendiri.... kemudian siapa mahu kamu persalahkan......

sedar.... aku sedar, tapi sejauh mana kesedaran itu menginsafkan aku................

itulah aku yang masih lagi berperang dengan diri........... sesungguhnya, adakah aku termasuk dalam kalangan mereka yang rugi....... arrgghhhhh...............

No comments:

Post a Comment