�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Sunday 26 February 2012

ahad sebelum isnin.......

alhamdullilah berjaya aku mengemas rumah dalam kemalasan tahap maksimum nie. cumanya aku tinggal baju untuk kakak... hahahahha aku bukannya pemurah. kau tetap ku beri bahagian mu......... TAPI awas kamu kalau susunan baju itu tidak ikut spec yang ditetapkan.........

dalam aku menempoh liku-liku baru nie, aku dapat rasakan ketidak sediaan aku untuk menjadi pengajar........ oo hati aku perlu tekad dan bersemangat. bila hati tiada, apa pun susah untuk aku lakukan. dalam pada masa sama, aku perlu elakan dari memikir isu peribadi. kerana jangan tak caya memikir isu peribadi membuat aku rasa migrain. kepala sakit, nak muntah dan segala yang sewaktu dengan loya and sesak nafas. gila punya stress kesan dari isu peribadi.

tapi bila aku hanya fikirkan isu kerjaya, tekanan tu masih buat aku gila-gila. ini mungkin kerana semua itu jelas cuma tinggal sket lagi confirmation. once everything clear, insya allah aku akan ke sana. mungkinkah itu yang terakhir???? urghhh adalah rezeki lain hendaknya.......

lama juga aku tak balik kampung. februari sebulan dah la.. tapi bila ku renung jadual dan masa masa yang sesuai, aku kira pertengahan march adalah yang elok. sebab aku pun dah mula biasa dengan teaching, tak le kelam kelibut and masa tu kira tak der orang balik. kira every week tu mak ada la yang balik menjenguk... tapi sabar kah mak tu...... tak pe diamkan aje....

rasa nak selesaikan paper untuk send ke china tu. tapi bila dateline dia extend aku pun extend gak kemalasan aku tu. tapi tak sedarkah aku ni dah patut bukak buku nie... next week nak kata apa dalam kelas........ alahaiiii kenapa la penyakit malas nier tebal sangat dalam diri............

No comments:

Post a Comment