�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Monday 27 February 2012

selasa yang menyakitkan hati........

tak tahu mana nak mula. tapi yang pasti permulaan hari yang tidak aku impikan. rasanya siapa saja tidak mengimpikan suasana tegang dipagi hari.

awalnya aku tidak indahkan takat masalah kecil yang terpapar pada si empat roda. tapi selepas aku mengisi tangki minyak, baru aku sedari yang ia memerlukan service dan ikutkan paparan tu, sikit lebih kurang macam kena check sekali timing belt jer. aku tak pasti perlu atau tidak tapi biasanya bila dah hampir 100 km tu kenakan........... so kat sini hati dan otak mula congak sana sini. kalau gini banyak ler benda yang akan tersangkut. dari cool dah jadi tak berapa end up dengan memang le dapat penyakit dipagi hari......

so bila bendanya berkait mula la hati pun sakit. ialah mana leh jadi kalau semua nak kena buat dalam bulan yang sama. dah la semalaman hati sakit sebab masalah peribadi. kunon today nak puasa la so leh sabar sikit. tapi aku sudahnya berbuka puasa kerana pagi-pagi aku dah mula mengamuk........

pergi office sabar lagi sebab kan status. and kawan-kawan office tolong la muka kamu ketara bila kamu tidak senangi aku. and one more tolong la jangan nak percaya cakap kawan-kawan hanya kerana kamu akrab. aku sememangnya cerewet dalam kerja. tapi bukanlah aku kalau nak tunjuk pangkat atau segala. masalahnya bila mereka-mereka tidak respect kerja mereka sendiri dan akhirnya menyusahkan orang lain. pastilah aku akan bersuara tinggi kan.

dan titik tolak kerana aku yang lancar keluarkan ketidak puasan hati membuat kawan ini boleh dengan ketara menunjuk tidak puas hati pada ku. tolong la, afterall mereka yang incharge sebelum aku dah suarakan juga masalah ini sebelum aku mengambil alih kerja. mulanya aku berdiam kerana aku tahu kawan tu pun banyak cekadaknya. tapi bila aku dah lalui sendiri mana mungkin aku ketepikan rungutannya kerana pengakhirnya aku pula yang kena kerja lebih. mula la rasa nak jadi pegawai tertinggi ni kerana asyik kena buli......

hakikatnya dimana saja kita berdiri bukan senang nak dapatkan respect dan tidak dibuli. semua ini bergantung pada atitude diri mereka yang terlibat dalam kerjaya diri..........

keluhan di pagi selasa plak.......

No comments:

Post a Comment