�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Wednesday 8 February 2012

aku yang makin kusut...........

dari sehari ke sehari nak update berkenaan kejayaan aku dengan pokok pisangku. tapi aku rasa aku tangguhkan dulu cerita tu. lately ni aku terasa diri aku rajin sangat nak mengemas. semuanya bermula bila aku decide nak letak semua buku di office. aku jadi lemas dengan barang yang terlalu banyak dirumah sendiri. tak sampai setahun aku menetap, tapi barang dengan tak bersusun segala memang buat aku serabut. dengan keadaan begini, rumah yang kecil jadi makin serabut. mula la aku tidak bersyukur dengan nikmat yang Allah telah berikan.

sepanjang cuti lama, aku mengambil keseluruhan hari mengemas. aku suka untuk mengemas tapi aku tetap malas. bukan malas sebab apa, semuanya sebab terlalu serabut dengan barang yang ada. serasa mahu jer aku buang semuanya. namun yang perlu aku kena simpan. masalah tempat simpan pulak tak der. jika aku tambah almari makin sempit la plak and kos lagi. sku pun pening dan aku akhirnya memejam mata mengemas je dulu. aku belum decide nak beli almari atau beli rak jer. barang sangat tak bersusun. tempat towel 2 3 tempat, tempat jeans 2 tempat. aku sangat tak suka. tapi aku tak der upaya kerana terlalu banyak aku perlukan untuk pastikan semua sebagaimana yang aku mahu. jadi jalan mudah asal semua nampak elok dimata walau aku pasti sukar.

aku ambil keputusan mengemas yang besar-besar dulu. kurang-kurang nanti aku boleh detailkan lagi. sungguh aku sangat cerewet. kerana nak pastikan nanti tinggal untuk refine jer, sudahnya selang sehari aku mop lantai. dan kerana kecerewetan aku, aku mop lantai bagai orang jepun. menggunakan towel dan mengesot dilantai. rasa aku zaman moden ni japanese pun dah guna mop kot............ dan impak mengemop aklu sure akan demam. mungkin kerana terlalu aktif bermain air dan lantai yang sejuk. pelik je, mope sure demam. and ekceli today aku meamng rasa demam cz semalam aku mop umah.

barang dah tersusun dirumah tapi belum masa untuk clearance lagi. bila dah buat clearance baru aku nak fikir apa aku nak buat. tapi semuanya kos sedangkan aku perlu berjimat. hermmmmm...........

pada masa sama perasaan nak memasak membuak buak. aku sangat nak buat roti jala. tapi mngenang adik nak pulang ke kampung hujung minggu nie, sapalah nak aku jadikan bahan experimen. jadi aku tangguhkan la hajat hati. bagaimanapun, minggu nie sahaja dah dua kali aku buat mee hoon goreng. rajin sangat la aku memasak hingga terasa penuh perut.

selain dari ini, emosi aku mudah je turun naik. aku tak agak agak jugak kalau rasa nak mengamuk tu. pelik tapi selesa sangat mengamuk dengan orang keliling. mood selalu swing. semalam aku terjah blog blog yang biasa aku lawati. akhirnya aku dapat rasakan aku nie stress... ia macam yang aku jumpa kat blog tu, ada benar kata kata disitu. and kalau aku perhatikan carta diri 4 tahun yang lepas. ada benarnya. jika aku stress tak aku mengemas umah, aku memasak dan siap hantar ke kawan kawan. rasa no 2 yang utama ada orang yang aku boleh paksa makan.

and since aku ada kedua dua masalah ni sekarang aku confirm aku stress and baru tersedar. tapi aku tak mampu kawal. aku rasa diri aku pun keliru. body macam tak tahu mana nak urus.

bila dengar orang bersiap, awak telek telek masa macam awak pun kena bersiap. kemudian orang sebut plak graduation trip. awak mula gelabah jugak dah. masalah utama kena bersiap dan graduation trip adalah dalam jarak masa yang sama. ishhh aku jadi makin pening. masuk office scandal office buat rasa meroyan jugak. haishhhh macamana aku nak atur nie.............

mungkin aku perlukan masa untuk tenang kan diri. dengan kemampuan yang aku ada sekarang nie antara masa dan financial, rasanya aku berkorea depan tv je la. relax and tak perlu fikir. layan je korea. tapi lately ni aku tak layan sangat dah plak. haissshhhh macam mana aku nak settle nie, study week dah dekat. keje bawah orang ni leceh jugak. hermmmmmmmm...............

aku kena bertenang................. bertenang..................

No comments:

Post a Comment