�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Tuesday 31 January 2012

sukarnya hari ini......

terasa panjangnya masa untuk hari ini. sebagaimana biasa ada kerja yang perlu tapi tidak mampu atau tidak mahu aku kerjakan. bukan kerana aku tidak suka atau cuba. tapi sesungguhnya aku dipandu dengan rasa hati ini. dalam kebingungan untuk meneruskan kerja-kerjaku, tidak dapat aku nafikan fikiran masih dihantui masalah semalam.

langkah dia berdiam kadang membuat aku makin keliru. pelbagai soalan mula bertandang. benarlah kata orang tika ini syaitan mula membisikan warna-warna curiga. sudahnya aku rasa lemas dengan persoalan adakah ini dugaan dalam ikatan atau dugaan dalam menjalankan satu ibadah.

apapun, pasti semuanya ada hikmah yang tersembunyi. doaku agar aku terus bersabar dengan dugaan dan cabaran dalam aku membina keyakinan diri untuk lebih matang menempuh laluan yang berikutnya............

No comments:

Post a Comment