�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Tuesday 3 January 2012

new day, new year


ergghhhh... aku masih macam dulu tidak berubah sedikit kuman pun. aku bagai berlumba dengan masa. sungguh tertekan. dateline semakin hampir. target telah tersasar. bagaimanapun, ada saja itik bertelur ayam mengeram yang jalan seiring dengan masa. dan aku kira tiada siapa lagi akan memahami keadaan diri. tapi tahukah kalian bukan mudah untuk menulis walau hanya sebaris ayat. walau aku hanya perlukan sedikit pembetulan. minda sudah diterjah dengan pelbagai unsur. lagi sukar untuk memulakan tugas. adussss.... sememangnya aku akui berada di luar negara kurang-kurang mampu untuk aku larikan diri. walau keadaan turut tertekan namun ia dari sudut yang berlainan.

hujung minggu berakhir dengan pelbagai drama. aku hanya mampu melunaskan kerja pada hari terakhir. dan hari ini aku hanya berteleku saja bagi cubaan terakhir di bahagian kesimpulan. doaku agar ia tidak memerlukan lebihan penumpuan bila kiriman ini dikembalikan. bagaimanapun, aku harus cuba untuk selesaikan semua esok dan terus menghantar ke M. hermmm lama rasa aku tidak menyebut namanya.

Ingin ku jerit pada dunia. doakanlah aku. permudahkanlah perjalanan akhir ini agar aku mampu melangkah untuk jalan berikutnya. aku harus meletakkan nokhtah pada perjalanan ini. agar aku menjadi lebih pasti apa yang harus aku hadapi kemudian nanti.

satu yang amat jelas ialah... amat ketara mengapa aku terus sendiri kerana aku bukanlah jenis yang multitasking.

No comments:

Post a Comment