�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Monday 30 January 2012

sakit jiwa..........

mana tak rasa sakitnya jiwa. aku baru jer on duty lepas mc sehari. masalah keje memang ada, rasa begang dengan masalah keje memanglah ada jugak. tapi lebih worst bila dapat sms yang buat jiwa jadi luruh sangat.....

please laaa.... wahai manusia, sms itu kadang leh buat warna hidup ceria jadi berdentum tau.............

biar aku start dulu dengan isu keje cz kalau aku mula membebel isu semasa aku tu, sehari pun tak habis rasa. sungguh trauma mental rasa aku.......... serik pun ada...

gedebuk gedebak... dapat assignent letter. aku memang dah nampak masalah nie akan timbul. tapi aku try avoid selama yang boleh. tapi since surat dah kuar. action kena ambik la kan. dalam rasa tebal muka 2 3 inci masuk le mengadap since title aku masih cap sardin, banyak yang aku tak leh buat. expectation orang plak aku nie dah valid sangat. so bersoal jawap la dalam keadaan bera.

then since current position aku ni membolehkan le aku menjawat sebanyak mana yang patut keje yang ada. sakit jiwa gak kan. tapi kita kena berlapang dada walau sesak mana pun rasa. dah itu status kita kan.

so begang PERTAMA adalah pada si M nie haaaaaaaaa.... apalah masalahnya nak semak keje aku tu. sampai dah balik pun aku masih bermasalah dengan dia nie. aduhaiiiiiiiiii... nak aku email macam melampau plak baru 2 minggu aku terima email dia... tak sampai 2 minggu kot. eee begang sungguh la aku kan......

untuk selamatkan diri, aku yang tahu tugas hakiki nie pergilah menyerahkan diri. pada masa sama dengar plak pasal keje yang bakal aku terima. tu memang kena terima hukumnya. so macam baik la amek port sekarang dari tidak. kerana esok aku jugak yang pening. so dari sini bermula SENTAP aku tu......

masuk office nak call technician, mata ternampak sms kat phone. baca pun baca ok lagi even rasa sentap. siap la balas membebel 2 sms, masuk sms 3 baru aku realise yang aku dah tersentap and baru nak respon. sesungguhnya aku ini lembab kan. sms ke 3 baru nak maklum yang diri tersentap. 2 sms sebelum nampak cool je rasa.

apa la diri nie........... and aku decide untuk berterus terang yang aku tersentap. its really easy for me. bagitau apa nak, macam mana, jadi aku tak terfikir-fikir. ni jangan nanti lain aku fikir lain dia fikir. the best jangna benda aku tak buat tetiba nak. aku memang tak akan ingin buat nanti.

ni la masalahnya kalau tak bercakap. tapi kenali dia buat aku pun tak nak bercakap dengan dia. inilah masalahnya, bercakap masalah tak bercakap pun masalah. haishhh macam mana la nak buat kan...

tapi kerana sms inilah jugak buat aku dok kat sini. aku yang patut google paper untuk siapkan proposal paper 3 feb nie, dah kelaut mood aku. eeeee meroyan rasa. tuhan je yang tahu. begang tahap gaban dah rasa nie. tu dok membebel kat sini.

jadi wahai manusia sekeliling alam ini, ketahuilah bahawa bahasa anda mampu mengubah minda dan keceriaan orang lain.........

eeeeeeeeeeee.... nak keluar tak tahu nak ke mana. keje banyak tak siap lagi...

No comments:

Post a Comment