�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Wednesday 18 January 2012

macam mana begini........

aku kerap terasa diri jauh...jauh dari tugas hakiki ku. bila berada disamping mereka di pejabat terasa diri sangat ke belakang. tidak pasti mengapa ini berlaku pada diri. mereka hadir seakan sentiasa bersama idea dan semangat kerja yang tinggi. aku pula sebaliknya. kenapa aku sendiri tiada jawapannya.

curiga untuk ku katakan mereka bergelumang dengan kerja selepas pejabat. mana tidaknya mereka berkeluarga, banyak perkara perlu dirundingkan. namun, mereka kelihatan begitu arif dan seakan setiasa berlegar otak dengan kertas kerja yang perlu dicadangkan. sentiasa seakan bersedia. aku pula sebaliknya. tak sudah-sudah blur. belum campur urusan keluarga yang tak pernah sepi dari kamus hidup. kronik kadang terasa. aku single je. ahh bilakah aku mampu berubah.

lemas dengan diri yang sentiasa seakan tak cukup masa dan tak der kesempatan. aduhaiiii bangkit lah diri...........

No comments:

Post a Comment