�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Monday 26 July 2010

4 hari lagi...........

perasaan tak menentu.....
aku telan panadol, kemudian mata pun terlena........ tapi serasa tak sampai setengah jam aku terjaga semula........tandanya aku stress...........

aku kena realistik dan aku kena akur........
aku jauh dari garisan penamat, tapi aku tak tahu macam mana nak atur yang berbaki ini... jalan yang ku pilih, ternyata agak sukar... dan buat masa ini, seakan semuanya memakan diri sendiri...........

tapi lebih lagi hati nie rasa perit sendiri........
aku mengemas lagi hari ini......... mengemas untuk terakhir kali didaerah ini........
terasa berat........ bukan sahaja berat hati, tapi beratnya melunaskan tugasan akhir ini.... tatkala ini, aku berhenti dan berada didepan pc ini.......

berat rasa dihati mengenang aku melepaskan satu persatu disini........
suka atau tidak, inilah aturan hidupku selama 3 tahun lalu.......
disinilah aku terus berdiri meniti hari............ namun, kini tinggal beberapa hari sahaja aku disini...........

perjalanan belum tamat, tapi aku akan kembali ke liku dulu seperi kelmarin .....
terasa sangat aturan ilahi itu......... jalan mana aku datang, liku itu kulalui jua.....

sesusah mana mahu ke sampai........ sesusah itu jua untuk ku pergi.........

aku perlu cepat........ kerana aku tiada masa lagi.......
rasa hati keadaan mampu untuk 2 bulan lagi........ namun, aku harus ikut tetap dengan jadual ini........

cuma doaku, agar M turut bersama dalam aku melanjutkan percaturan ini.......kerana aku tidak ingin kembali untuk menyusahkan sesapa lagi nanti...........

No comments:

Post a Comment