�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Friday 30 July 2010

rasmi seafield road dalam kenangan..

30 july 2010

aku terlepas subuh kerana kepenatan........
ku bangkit uruskan apa yang patut dan kemas seboleh mungkin. kerana seboleh mungkin aku tidak mahu tuan empunya bilik sampai penat memandang. cukuplah penat travel.

aku ke dapur menikmati mee kari semalam sebagai sarapan. kemudia bergegas ke seafield road untuk kali terakhir secara rasmi. banyak nak aku rakamkan, tapi aku berkejar dengan masa. sampai aja aku rakamkan dulu sudut-sudut kenangan aku disitu. kemudian menanti dan dalam 10.15, tuan tanah sampai. selepas selsai semua.. aku serahkan kunci dan benar macam tuan tanah kata aku pasti rindukan rumah itu.. eya, 3 tahun aku disitu..... aku berlalu pergi. pergi tanpa menutup pintu untuk kali terakhir, pergi tanpa mengunci pintu untuk kali terakhir.

hajat hati ingin rakamkan laman belakang dan batu menunggu... dan jalan-jalan yang menyayat hatiku. tapi kukuburkan dulu kerana aku ingin pastikan aku kembali lagi ke situ.......... kerana aku berhutang pada diri sendiri, aku perlu lunaskannya nanti...............

aku berlalu pergi... terasa kosong pandangan seperti kosongnya hatiku......

tiba di university, aku tak mampu menguruskan diri dulu..... kepenatan semalam, kesayuan semalam dan tadi, membuat aku hanyut dalam sedar........ tapi kubiarkan dulu diri untuk bertatih dengan jalan baru ini....... kini jam 8 malam... dan ku kira ku membawa diri disini hingga esok........

hanya pada Mu ku harapan kekuatan dan permudahkan setiap inci perjalanan ini...........

No comments:

Post a Comment