�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Wednesday 28 April 2010

disebalik serabut itu........

dicelah-celah keserabutan tu, mampu aku terfikir bahawa susunan ILAHI adalah yang terbaik. dari sekecil-kecil perkara hingga ke yang tak nampak dek mata akal.

teringat aku suatu ketika dulu, tika aku baru belajar kata-kata blog ini. ramai tanya kenapa tak guna blogspot. sesungguhnya aku buta it. telah dibantu dengan blogdrive, tidaklah aku pun banyak kerenah... guna apa saja yang ada. walau payah nak cari orang nak bertanya bila tak reti itu ini, sebab blogspot lagi popular..

tapi secara tiba-tiba aku perlu menukar saluran...bukan atas dasar yang 'concrete'..
(cis... nak jugak dia masuk kat topik ringan nie kan...)

cuma ketidak selesaan yang timbul dari hati nulari diri..

namun, secara tak langsung... seiring dengan aku yang kian hampir untuk pulang, disusun satu persatu penghijrahan aku...

sepertimana nak datang susah... walau keingin membuak untuk pulang, tapi segunung sedih bertapa dihati memberatkan kaki untuk melangkah.....
kerana itu aku yakin, susunan ILAHI dalam aku melewati hari akhir banyak meringankan perjalanan hati...

diam tak diam, end june segala yang patut akan berlayar dulu.....
kemudian aku akan menjadi badwi ditanah orang sementara.......
seterusnya aku melangkah pulang tapi akan kembali seketika nanti.........
entah bila noktah akhir akan ku titipkan didaerah ini........

nampak mudah tersusun... ku ajar hati untuk sedikit-sedikit bertatih, agar tidak ku terima terentak dihati......

'sungguh..sungguh aku sensitip orangnya..............'

No comments:

Post a Comment