�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Sunday 4 April 2010

mY liTtLe NaNa

my sista just came back from umrah last friday.. this stroy about my little nana. hoping one day she will read this......

really funny. when am first saw her, she already one if am not mistaken. buk bak.. maybe 2 weeks jer kot dok dengan dia...... tu pun rasanya amek siang, malam dia balik umah dia. then, am here again ...... and satu perangai me and family ialah bercakap dengan budak-budak nie, baik nana... asyraf or adamm........ ekceli before mereka, we all biasa jer cakap dengan kucing-kucing tu...... now, bukan apa sebab tak sampai hati nak suruh mak plak gie amek kucing kan......

ceter pasal little nana nie... dia address we all - me; mama long while my sista; mummy...... and her biological mom; umie.........

lebih lawak umie nana nie pun buat nana tu macam pandai jer..... kalau aku call tu, dia pun cakap la....'na, nie mama nak cakap'........

nanti aku dengarla dia membebel version dia tu....... tapi now, kita dah makin paham la apa dia cakap..... and now, sampai susah nak bercakap sebab dia nak cakap ... dari sepuluh dia cakap, paham 1@2 kira ok la.... tapi bila masa cakap jerman tu, payah la nak paham .......

so today aku call la my sista..... memula dah cakap dengan dia, sampai tak leh nak bercakap dengan yang patut. last letak tepun....... ingat derang dah berjaya tidokan dia, sekali call la........ tengah cakap dengan my sista....

'sapa tu mie....... mama long ker.............' nie masa umut dia rasa baru 2 thn nie....

so, aku dengan my sista... pecah perut la ketawa dengan keletah 'orang tua' si nana nie........

tu sebelum tu, jenuh dah aku say bye.... cakap panggil mummy la....... sampai aku cakap nanti kena marahhhh... so, dia pun apa lagi..'mama marrrah...' dia pronounce marah tu... 'r' tu dia ada style sket.......

mana ler aku tak ketawakan.......... entah macam mana mama long nie pun dia bukan kenal...... tapi leka la menyebutkan.........

tu belum lagi jumpa asyraf...... honestly, am really miss my catsss......... my little little bubble tu....... and of course semua family.......

spending time alone agak rugi disini..... banyak perjalanan yang aku nak lalui bersama mereka....... tapi ada hikmah tersendiri aku disini.......... nanti, aku mesti merindui sini sebagaimana aku merindui sana..... tapi yang pasti, kerinduan aku disini, tak kan ada gantinya kerana semua itu kenangan terindah dalam satu sejarah kehidupan...............

No comments:

Post a Comment