�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Friday 7 May 2010

terlebey sudahhh...

sudah.... adakah saya


semakin bertambah daya pemikiran @
semakin bertambah usia...huhuhuhu @
semakin tinggi suka menyibuk....@
semakin kuat melarikan diri dari kenyataan tak mahu membaca...@
semakin saja suka suki......

confused sudah mak cik...


berlanjutan pulak sikap ingin tahu.. silap atau tidak, tidak pasti.. tapi sepanjang apa yang saya sedari dan ketahui. permasalah pasti timbul bila kerajaan yang dibina adalah lemah.... rasanya boleh saya toleh pada apa yang telah kita alami bila kemenangan nipis, membawa kepada banyak permasalahan......... gabungan kuasa pulak mengakibatkan perpecahan yang samada nyata atau dilebihkan oleh pihak media.

tapi pendapat peribadi saya, jika ditoleh di tempat sendiri, ketara gila bila terasa asing ditempat sendiri bila terpaksa menghormati percaturan atas dasar kerjasama pihak yang berlainan fahaman. namun, bertitik tolak dari situ saya rasa jelas pemikiran perlu tinggi bukan sepelaung kadar dalam kita memutuskan ke mana arah. Namun, mereka yang terbabit pun bebawak la kan bersembang balik mana silap. janganlah terlalu terikat dengan watak sedia ada. kerana perlu belajar orang kita bukanlah macam dulu lagi.

benar, perubahan diperlukan. namun, perubahan itu tidak lah patut diiringin pepecahan. jadi bila kadang pilihan atas dasar pemikiran yang dihasilkan, perlulah juga ditimbang kira oleh mereka yang terlibat. kerana perubahan tetap dimahukan dari akar umbi hingga ke lapisan teratas. semua pun atas dasar ingin yang terbaik. jadi untuk akan datang sila lah jangan berlakon wayang. huhuhuuh emo la plak.....

tapi rasanya meneroka dari jauh terkadang nampak jelas. terutama, pelakon-pelakon yang ada nie kena lah cepat merobah....... kena bermula dari sekarang, jika tidak tak pasti dalam kemelut ekonomi ini adakah kita jua akan terjerat macam mereka negara yang kunon lama berdiri sendiri.......

rentetan aku disini, aku pun sama terpalit dengan penantian apa kah seterusnya.......
kat rumah tv. di uni pc........... kuang..kuang...kuang..........

saja la tu kan.......

err tp sv aku akan terfokuskah untuk meeting kejap lagi.......... huhuhuhuhu meeting pukul 3, new info from news kul 2.30........ macam mana tu....???? (sangatlah aku bertolak ansurkan.......... hehehehehhehe)

No comments:

Post a Comment