�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Saturday 1 May 2010

seharian aku dan kemelut... err selutttttttttt

saya sakit kepala.......
itu statement sopan saya..........

seterusnya saya kembali kepada asal........

sesak nafas menyimpan rasa untuk tidak memikirkan hal-hal berkaitan penghantaran yang rumit. tapi akhirnya, sebagaimana yang aku janjikan pada diri, 1 may aku kena mememulakan langkah....... walau sebelum telah menuntut sedikit sedikit dari yang berpengalaman. tapi 1 may aku kena lebih cergas dan fokus, sebab aku memerlukan keputusan...... sudah tiba masa untuk membuat keputusan kerana masa akan tiba.......

mulanya ingat tanya dulu secara tegar pada mereka yang dikira berpengalaman. tapi aku pasrah...... benar pengalaman mereka hanyalah atas dasar semasa tolong menolong, kerana yang ditanya belum lagi lalui......sepatah ayat yang ku rasa mampu menjawap rasa dihati....

hakikat kehidupan, masalah anda, berdirilah atas kaki anda sendiri.........

pencarian jawapan aku membawa aku terus kepada tuan punya perkhidmatan sudahnya..... beberapa cadangan diberi. aku masih buntu......... aku mendesak diri untuk mencari jawapan pada masa yang sama juga.......

banyak juga aku kembali kekeluarga berhubung hal ini. tapi ialah aku disini, ada yang mereka nampak ada yang tidak......... tersekat rasa diri, aku akhirnya kecundang antara kemelut diri.........

tapi aku cuba rujuk pada seorang lagi yang berpengalaman. ada benar kata nya......... aku kini mempunyai keputusan, tapi aku masih perlukan kepastian dari tuan punya perkhidmatan.......

aku rasa sedikit bernafas....... tapi aku ingin tangguhkan kepastian itu hingga awal minggu nanti....... bagi masa aku 'ber tendang' kemudian selepas pasti, aku rasa itulah penyelasaian yang paling baik, untuk diri dan mereka semua.........

aku kuburkan rasa nak meneruskan keje aku tu...... kerana semak dikepala tak akan mendatang kan apa pun. kerana aku pun tak pasti berapa banyak sebenarnya barang aku....... akhirnya aku punggah semua dan susun didepan mata. memang sakitla mata....... mari sama-sama sakit mata dengan aku.......


Photobucket Photobucket



baru tahukan banyak mana...... yang masalah tu la yang nak membungkus....... kalau nak kata kudrat angkat memang tak larat. tapi kalau tgk ehh macam tak li apa-apa pun.......... hermmmmm.... gamba first tu kotak kanan and separuh kiri tu kosong... tu hanyalah kumpulan kotak.......

mulalah kan............ masalah ada lom selesai dah nak menambah masalah......... sungguhlah tamak kan......

buku, baju and segala kaca lom pack lagi............berdikit-dikit la.........

ekceli memang aku tak la beli apa pun sangat........... hehehe banyak kali ulang nie... lain je bunyik kan.........

No comments:

Post a Comment