�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Thursday 1 December 2011

curiga itu, rasa itu ............

dalam diam aku terkadang terasa takut dengan diri sendiri... ku kira aku mampu membuang rasa risau dengan diri selepas 4 tahun berkelana. tapi rupanya kekurang itu masih belum mampu kutangani. dalam menempuh masa, aku makin terasa takut dan ragu dengan keupayaan sendiri. adakala curiga itu bagus, tapi curiga berlebihan pasti mendatangkan mudarat nanti. entahlah...........tuhan, kuatkanlah diriku, jauhi dari hasutan syaitan........

paling ku gusar jika percaturan ini hanya seketika.... tuhan, aku tidaklah kuat mana untuk menempuh ini jika itu berlaku. doaku, agar semuanya dipermudahkan kiranya inilah susunan Mu untuk ku.

dalam diam aku kenang kembali detik lepas. lebih banyak ku renung, banyak yang berlaku seakan yang aku hajati. yang pasti hajat ini biasa ku simpan rapi dihati. paling tidak pernah jua ku suarakan tapi pada suatu masa yang lama dahulu. pasti bukan pada si dia.

jarang sekali panggilan begitu diaju pada ku. panggilan yang ku cari... sungguh aku tak sangka, dalam reramai kenalan ku... hanya si dia memanggil ku begitu... panggilan itu ku ibaratkan gambaran diri sendiri. itulah perempuan, benda sekecil hama pun akan diambil kira. apa pun syukur pada ILAHI atas kurniaannya untuk ku..........

No comments:

Post a Comment