�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Thursday 22 March 2012

22 mac 2012

tarikh ini perlu aku catatkan. pelbagai dugaan,pelbagai telahan akhirnya terjawap. janji yang dimetri 7 nov 2011 lalu akhirnya terlerai. dusta jika aku katakan tidak terpalit sedih dihati. hati wanita mana tidak terguris dengan perkara sebegini. tapi apa mampu aku katakan. semua ini bahagianku ....

walau akal meronta kerana tidak mampu menelan titik pahit yang terpalit pada diri ini. rohani tidak mampu menolak. keaiban ini terbuka atas kehendak ILAHI dan hanya padanya aku memohon agar ia mampu dikaburi.

aku perlu masa untuk belajar redha... untuk itu aku hanya mampu untuk pasrah .....

tiada siapa menduga kepulangan ku, yang aku harapkan untuk mencorak warna pelangi tetapi diselubungi awan kelabu. maruah diri terasa tercalar tapi apa mampu aku wanita lakukan. menangis air mata darah sekalipun, sesungguh telah tertulis aku bukan terbaik untuknya. berilah aku masa untuk belajar mencari cahaya.

tapi dalam keadaan ini, bukan diri sendiri sahaja harus aku fikirkan. kasihan pada kedua orang tua dikampung. pasti aib ini terus diperkatakan. aku bergelut disini, mereka bergelut disana...........

maaf kan long mak.... bukan niat long nak mak menangis. aib ini kita kongsi bersama pasti ada hikmahnya mak..................

sedih kita hari ini, 2 3 hari dengan izin ALLAH kita pasti dapat berdiri semula mak...........

No comments:

Post a Comment