�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Friday 9 March 2012

mac lagi.......

mac menjengah lagi. mac setahun yang lalu aku berperang, menangisi dugaan yang datang pada diri. biar setahun telah berlalu, aku masih lagi menangisi dugaan yang berganti pada diri kini. berbeza 6 bulan yang lalu, bila aku sesak nafas mengenang susunan yang tiba-tiba hadir dalam hidupku. namun, segala nampak berbeza kini.

kerana aku mudah alpa, kini aku kembali lagi menangis untuk mohon keampunan dan kemudahan dalam melalui liku-liku sukar ini.

kerana aku mudah bersenang, kini aku kembali dihimpit sukar bila kurang mengingati NYA

akulah manusia itu yang mudah lupa dan alpa......... sesungguh hanya pada NYA yang mampu meringankan dan memudahkan percaturan ini........

No comments:

Post a Comment