�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Tuesday 27 March 2012

dugaan kah atau inilah..........

senja ini hati terdetik untuk ke laman ini lagi....... jika lima tahun yang lalu, aku ke sini menenteramkan hati kerana perjalananku di daerah asing itu. kini, aku disini menenteramkan hati lagi kerana liku perjalanan diri sendiri......

akur aku dengan
'kita merancang, ALLAH jua merancang..Ketahuilah dan yakinlah DIA adalah sebaik-baik perancang. dan walaupun kita merasakan perancangan NYA itu pahit, percayalah ia sebenarnya manis buat kita'

aku kuatkan diri untuk membina tembok keyakinan dalam kepahitan........

aku hilang gerak hati... keliru aku

inikah dugaan atau inikah petanda

sungguh terhijab kita dengan perkara masa depan... sungguh kita insan kerdil yang terkesan dengan sekelumit dugaan...

terkesan aku bila ketenteraman jiwa itu diduga....

hilang kadang kata untuk teguh setia bersabar... acap kali tergelincir dari landasan, segera cuba aku kembali untuk bersabar dan belajar bersabar....... aku sebenarnya bukanlah penyabarr..........

kata sahabat banyak menenangkan diri........ tapi kerap diri terumbang ambing ke tepi........ kesukaran yang ku lalui ini entah apalah dihadapan menanti....

doa aku agar aku mampu berdiri kembali, doaku agar aku gagah dengan tembuk kesabaran ini. pasti ada pengakhirnya nanti... cuma bersediakah aku dengan apa yang menanti itu....... kerana semuanya terhijab, hanya doa yang mampu aku lakukan kini...........

No comments:

Post a Comment