�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Monday 5 March 2012

aduhai............

aku hanya mampu memohon diberi kekuatan untuk hadapi bebanan masalah ini. sangat tidak mampu untuk fokus bila masalah dalaman tidak selesai. lebih malang bukan hanya masalah profesional diri, masalah peribadi turut membelenggu diri. sejujurnya serasa sesak nafas ini.

aku lebih kenal diri sendiri berbanding mereka yang lain. dengan bebanan tugas yang telah ada lebih membuat diri rasa sesak nafas. manakan tidak bagaimana aku mampu melangsaikan bebanan ku jika aku sendiri tiada keyakinan. hakikat bukanlah sukar untuk memahami dan membantu untuk mereka memahami. tapi bila jiwa umpama tiada dalam diri, kesukaran itu lebih jelas ketara.

rasaku rakan ku pun risau mampu kah aku tangani kelasnya. aku sendiri tidak menunjukkan ciri-ciri yakin diri. mana tidaknya tiada secubit pun jiwa aku disini. aduhai diri segeralah bangkkit dan sedar kan diri......

benarlah jika masalah peribadi tidak dapat ditangani, ia mengakibatkan juga kerjaya diri...........

No comments:

Post a Comment