�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Tuesday 21 December 2010

detik akhie 2010

perasaan rasa penat. penat kerana kerja yang tak sudah. hilang akal rasa bagaimana nak memudahkannya. sungguh kadang terasa jemu menjengah. kesal kerana apa lagi yang tak sudah-sudah. aku asyik dilaman ini tidak berganjak-ganjak.

dalam dingin beku, hati terasa jelak. namun, jauh disudut hati tenang damai disini buat hati itu terpaut lagi. tapi bila memandang sekeliling. mereka yang datang dan pergi, aku kira diri sudah patut kembali. kerana mereka disini asing sekali.

tapi kenangan indah disini aku kukemas rapi dalam diri.

terkenang bonda, aku tidak tahu bagaimana harus aku gambar kan rasa hati. jangankan kata cerita apa, sebut bonda sahaja sebak menjengah dada. namun, tatkala berbicara dengan bonda tidak ku lempar rasa ini.

lebih setahun aku disini tidak menjengahkan diri. bila memandang wajah tua yang kian kurus itu. hati ku tersayat mengenangkan apa yang harus dihadapinya. ku terap kata semangat pada bonda. namun ku tahu berat dan payah ingin dipratikannya. sesungguhnya lagi mudah dan manis terasa untuk menghayati islam itu disini. benar sukar disini kerana bukan islam mudah disini. namun, penghayatan dan cara nya membuat jiwa mendamba untuk menukar aliran kehidupan. bagaimana nanti bila aku kembali.

manis disini kerana kita mudah dalam segala. manis disini kerana buat kita hargai apa kita ada. manis disini kerana kita tahu apa kita cari. tapi dalam diri yang terbeban dibahu, harus aku segarakan amanah yang dibawa. jika mampu akan ku cuba untuk bersegera.

bicara ini rojak nie lempias apa didada ............

No comments:

Post a Comment