�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Sunday 12 December 2010

kerana dakwah tulisannya aku sering terpesona

kesan dari kecurigaan dari pihak lain membuat aku jua kadang meletak diri ditempatnya. ini membawa aku jelajah laman seorang adik yang kagum aku dengan kesungguhannya. membuat aku terleka membaca coretan itu hingga terpanggil untuk melempar pandang disini.

sungguh segan rasa diri dalam hati, dalam sibuk meniti hari mencari ilmu, aku sering terlupa ilmu rohani pelengkap diri. umur bukan satu ukuran ilmu agama didada. aku menjadi cemburu terkadang melihat mereka yang kuat menentukan pendirian diri dan cekal harungi dua perjalanan yang diimbangi antara rohani dan duniawi.antara soalan yang tidak terjawap bila lagi aku nak kemudi kearah yang lebih dari menjaga apa yang standard sahaja.

coretan ini dekat kepada mecorak rentak hidup bukan sendiri. suka aku dengan kata-kata 'pinang daku kerana dakwah' . tapi aku sedar diri yang ia tidak pantas untuk aku. sering aku kata pada kawan yang bertanya, ada masalahkah jika ada jodoh dengan ustaz-ustaz. jawapanku pendek sahaja aku tidaklah berkira mana, cuma aku kesian nanti kat ustaz tu, terpaksa mencorak aku yang mungkin menyukarkan laluannya yang sedia mudah kerana asas awal pada dia telah terbina. tapi kalau yea pun janganlah yang tidur dimana-mana masjid dan sudah ada 2 @ 3 keluarga pula. sungguh memang sukar laluan dia nanti juga aku.

aku juga sedar diri jika diri itu tidak la semana mana, janganlah kita mengharapkan yang tinggi untuk kita. tapi coretan kawan ini bersahaja membuat mudah hati menerima dan membaca pun mudah menilai maksud yang cuba disampaikannya. suka coretannya kerana sungguh segalanya berpaksi kepada cintanya pada Dia.

suka pada kata-kata pada coretannya ......... kerana dakwah.

No comments:

Post a Comment