�Rabbi Yassir wala tu-'assir. Rabbi tham-mim bil hayr. Rabbi zidni 'ilman war-zuqni fahman.�

�O my Lord, make things easier for me, do not make things difficult for me. O My Lord, let my affairs end with goodness. O my Lord, increase my knowledge and grant me understanding.�

May Allah accept this prayer for all of us and for all Muslims.

Daisypath Graduation tickers

Monday 27 December 2010

kembali nanti.....

aku cuba membetulkan nada diri agar selari dengan perancangan diri. selepas beberapa hari melihat tiada perubahan pada diri, dalam dingin beku aku kuatkan diri keluar dari keadaan yang sangat selesa ini. detik awal tiba dimeja, aku gagahkan semangat memandu nafsu hati dan fikiran diri kepada matlamat asal. namun, awal kehadiran aku terpesong 360 darjah tanpa diminta.

ku mulakan bicara tentang rasa hati yang aku perlu teliti kembali perancangan sekembali aku nanti. mula kusangka aku yang mungkin mencetus rasa perasangka. hakikat, aku terfikir kerana aku tahu kemelut diri yang banyak perlu ku galas sendiri nanti. tiada rasa yang lain mengiringi pemikiran ini. tapi selontar kata dari kawan membuat fikiran positif ku bergegar. sepatah keluh adik mengheret aku ke landasan yang sama. semua semakin menluruskan pemikiran awalku itu.

kutinggalkan cerita itu dan kumpul semua kudrat untuk menyudahkan janjiku. selepas 2 jam, kini aku disini mencoret rasa hati. kerana aku tiba-tiba terasa corak mainan yang dimainkan sekarang sedikit sebanyak patut aku andaikan sebagai amaran. amaran perubahan akan melanda. dan aku...........

aku harus belajar. sementelah kembali nanti semuanya hampir seakan bermula kembali. jadi aku harus bersedia.......lalui hari-hari itu nanti dengan kekuatan dan kebolehan diri. aku tidak pasti bagaimana nanti tp aku akan cuba pastikan aku mampu berdiri semula nanti. arrgghhhhhhhhhh tidak sabar rasa ingin mencorak hidup sendiri lagi..............

No comments:

Post a Comment